10 lucruri importante despre bacteriile sănătoase

Bacterii benefice organismului. 10 lucruri importante despre bacteriile sănătoase

Tweet Hippocrates a avut dreptate când a spus că toate bolile încep în intestine. Şi medicina modernă, dar bacterii benefice organismului cele mai recente studii demonstrează acest lucru.

Meniu de navigare

De la eczema la sistemul imunitar, este dovedit că sănătatea sistemului digestiv influenţează, de fapt, sănătatea întregului nostrum organism.

Deci, urmând o logică simplă, dacă toate afecţiunile au o cauză aflată în intestine, atunci şi sănătatea optimă începe tot aici.

bacterii benefice organismului cancer de piele romania

Mai mult, în tot organismul uman sunt de 10 ori mai multe bacterii decât numărul celulelor umane. Cu aşa o concentraţie de bacterii în organismul nostru, este logic că sănătatea noastră depinde de acestea.

bacterii benefice organismului

Dietele tradiţionale din lumea întreagă includ alimente bacterii benefice organismului şi fermentate pline cu bacterii tocmai datorită beneficiilor acestora pentru intestine, implicit pentru sănătate. De la iaurt la kefir, de la zeamă de varză la peşte fermentat, oamenilor din diverse culturi nu le este teamă de nişte bacterii minuscule.

Learn Biology: Good Bacteria vs. Bad Bacteria

Iată 10 lucruri pe care, poate, nu le ştiai despre bacterii : 1. Probioticele au fost descoperite în de Metchnikoff în urma unui studiu realizat pe un eşantion reprezentativ de ţărani bulgari foarte sănătoşi. Prima dată, probioticele au fost descoperite în lactate precum laptele bătut.

La începutul secolului XX, bacteriile sănătoase se consumau din zeamă de varză, peşte sau alte alimente fermentate.

Video CSID

Întreaga colonie de bacterii poate cântări până la 1 kilogram şi jumătate. Probioticele sunt importante pentru că ele combat bacteriile nocive şi ajută la întărirea sistemului imunitar.

cancer bucal slideshare foot warts keep coming back

Bacteriile sănătoase nu sunt doar o metodă de prevenţie, ci şi una de vindecare. Afecţiunile împotriva cărora luptă bacteriile sănătoase sunt inflamaţiile gâtului, toxiinfecţiile alimentarecolonul iritabil sau chiar cancerul de stomac sau intestine.

În foarte multe culturi ale lumii se folosesc alimente fermentatebenefice prin conţinutul lor. Bacterii benefice organismului această categorie intră polenul crudvarza murată, legumele murate fără oţet, supa miso sau pâinea dospită.

Subiecte în Diet & Sport

Bacteriile benefice pot produce vitamine prin transformarea lactozei în acid lactic care asigură o activitate optimă a tubului digestiv, oprind astfel microbii cauzatori de boli. Astăzi probioticele se găsesc si sub formă de tablete pentru a putea ţine pasul cu evoluţia alimentaţiei.

bacterii benefice organismului human papillomavirus size

La ora actuală, cercetătorii studiază impactul probioticelor  în ameliorarea unor afecţiuni precum ulcerul, alergiile, obezitatea şi unele boli ale ficatului. Persoanele care consuma produse lactate sau legume murate au un sistem imunitar mult mai puternic decât cele care nu o fac.

Paraziti o cheama și:.